نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه يزد :

بايد حرف و سخن مقام معظم رهبري براي همه مسئولان ، جريانهاي فكري و سياسي و احزاب فصل الخطاب باشد


یزدفردا "نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه يزد امروز در خطبه هاي نماز جمعه با تبريك ميلاد با سعادت ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا (ع) به مقام معظم رهبري و عموم مردم مومن و خداجوي استان به تشريح ابعاد شخصيتي ان امام رئوف و رحيم پرداخت .
حجه الاسلام والمسلمين صدوقي با اشاره به گوشه هايي از زندگاني با فضيلت امام رضا (ع) به بيان نقش مبارزاتي ان حضرت در دفاع از دين اسلام و مكتب تشيع در دوران مامون عباسي پرداخت و گفت تدبر، علم ودانش وصبر و شجاعت از مهمترين ويژگيهاي امام رضا (ع) بود .

نماينده ولي فقيه در استان یزد گفت :امام رضا تنها كسي بود كه در دوران مامون با منطق و استدلال در برابر ش ايستادگي كرد و سرانجام بدست خود مامون نيز به شهادت رسيد چرا كه امام رضا (ع) اهل مبارزه بود و اهل سازش نبود .
امام جمعه يزد با بيان اينكه شيوه و رفتار امام رضا و زندگي و مبارزات ايشان بايد براي همه ما درس و الگو باشد اظهار اميدواري كرد "همانگونه كه ما پيرو مذهب شيه هستيم و به ان افتخار مي كنيم بايد تلاش كنيم سيره زندگي معصومين (ع)را بيش ا ز پيش بشناسيم و عامل به ان باشيم .
نماينده ولي فقيه در استان همچنين به سيزدهم ابان و حوادث اين روز اشاره كرد وگفت: تبعيد امام به تركيه،شهادت جمعي از دانش اموزان و دانشجويان بدست رژيم شاه و تسخير لانه جاسوسي توسط دانشجويان پيرو خط امام از حوادث مهم اين روز بود كه نشان دهنده خيانتهاي رژيم امريكا به ملت و كشور ايران دارد وبه همين دليل اين روز در تاريخ انقلاب اسلامي به نام روز ملي مبارزه با استكبار جهاني نام گرفت .
حجه الاسلام والمسلمين صدوقي حساسيتهاي مردم ايران دربرابر برخي صحبتها و سخنان در مورد امريكا را خاطر نشان كرد و انرا نشات گرفته از خوي استكباري امريكا و زخم هايي دانست كه از امريكا خورده اند .
نماينده ولي فقيه همچنين به سخنان اخير مقام معظم رهبري در جمع نخبگان جوان كشور اشاره كرد وگفت: دانشجويان ما بايد همواره اگاه باشند و اجازه ندهند بيگانگان با توطئه در محيطهاي دانشگاهي راه موفقيت انان را سد كنند .
امام جمعه يزد لزوم توجه جدي به تذكرات مقام معظم رهبري اعم از تذكرات عمومي و تذكراتي كه بصورت خصوصي به مسئولان ميدهند را ياداور شد و گفت: همواره و همه وقت بايد حرف و سخن مقام معظم رهبري براي همه مسئولان ، جريانهاي فكري و سياسي و احزاب فصل الخطاب باشد و مورد توجه قرار گيرد .
نماينده ولي فقيه در استان همچنين به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص برخي مسائل قبل و بعد از انتخابات اشاره كرد و گفت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند بايد كرسيهاي ازاد فكري و سياسي و معرفتي در دانشگاهها براي در ك حقيقت برپا شود به گونه اي كه جوانان ما بيش از پيش با انقلاب و ارمانهاي امام و نظام و همچنين قانون اساسي و ولايت فقيه اشنا شوند تا خداي ناكرده در دام بيگانگان نيفتند.

حجت الاسلام صدوقی در قسمت دیگری از  از خطبه هاي نماز با اشاره به سالروز شهادت دانش اموز بسيجي شهيد محمد حسين فهميده در سال 59 شهادت اين نوجوان بسيجي را گراميداشت و از مقام اين شهيد والا مقام كه در دفاع از اسلام و انقلاب حماسه افريد تجليل كرد.

نماينده ولي فقيه در استان به نام گذاري اين روز به نام روز نوجوان اشاره و اظهار اميد واري كرد :جوانان با اشنايي با سيره معصومين ، احكام اسلام و شناخت تاريخ انقلاب و درك قانون اساسي وهمچنين اشنايي با دوران مبارزاتي انقلاب و حوادث درس اموز دوران 8 ساله دفاع مقدس به وظايف و تكاليف خود عمل كنند.
حجه الاسلام والمسلمين صدوقي همچنين سالروز شهادت ايه ا... قاضي طباطبايي امام جمعه تبريز را گراميداشت و از مقام فقهي و مبارزاتي اين شهيد گرانقدر تجليل كرد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا